Vad är Scouterna egentligen?

I Scouterna upplever barn och ungdomar äventyr och gemenskap och lär sig nya saker genom att pröva dem, istället för att läsa sig till hur man ska göra. Vi har roligt och utvecklas som människor genom att hela tiden testa våra egna förmågor. Denna metod kallar vi för ”learning by doing” (”lära genom att göra”).

Scoutnet

Vi hanterar alla typer av personuppgifter genom Scouternas centrala medlemsregister.

I Scoutnet kan du också ansöka och anmäla dig till nationella eller regionala arrangemang och snart följa vilka märken du har tagit!

Logga in på Scoutnet här

Du loggar in på Scoutnet med ditt medlemsnummer eller din registrerade E-postadress, ansök vid första inloggning om ett nytt lösenord så kommer du få det i mailen.

Nyhetsbrev

I Vellinge Scoutkår använder vi i huvudsak nyhetsbrevssystemet Mailchimp för att skicka ut information till våra medlemmar.

vi skickar ut information både från kåren centralt och för avdelningar och läger. Vi lägger in alla nya medlemmar i systemet, men ibland faller någon bort eller missas, då kan ni själva gå in och följa våra nyhetsbrev.

Om en medlem skulle välja att sluta följa våra nyhetsbrev måste den själv gå i n och prenumerera på vårt nyhetsbrev igen, för systemet låter inte oss lägga in någon som sagt att de inte vill följa nyhetsbrevet längre.

Läs mer om våra nyhetsbrev här

Rätt utrustning

I vår verksamhet kan det ibland vara viktigt att ha rätt utrustning. Det behöver inte betyda den dyraste eller nyaste utrustningen utan den som håller dig torr, varm och säker.

Vi har satt ihop lite information nedanför kring vad vi föreslår att du har med dig till olika delar av vår verksamhet.

Tänk på att alltid ha på varma oömma kläder att vara utomhus med till våra avdelningsmöten.

Scoutkunskap

Elda