Bli scout i vår scoutkår!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.

Åldersgrupper

I Scouterna har vi olika åldersgrupper för att hålla rätt nivå på verksamheten, I Vellinge Scoutkår har vi följande avdelningar. Vi följer skolåret och ändrar åldersgrupp när höstterminen startar.

Bäver

5-7 år

190kr/termin

Spårare

8-9 år

Upptäckare

10-11 år

Äventyrare

12-14 år

Utmanare

15-19 år

Vi behöver din hjälp

Vi har alltid plats för fler vuxna som kan hjälpa till i vår verksamhet, allt från enstaka möten till att städa på lokalen eller som scoutledare och du behöver inga förkunskaper för att kunna göra en skillnad för barnen i vår verksamhet.

Fyll i vår intresseanmälan/medlemsansökan

Vi har samma formulär för medlemsregistrering och intresseanmälan, kryssa i vilket av alternativen du fyller i för för att underlätta kårens administration.