20200722132219_IMG_7412

Har du skickat in en intresseanmälan eller medlemsregistrering?

Det första alla nya medlemmar måste gör är att skicka in en medlemsregistrering i Scoutnet, Scouternas medlemssystem. Har du inte gjort det är det bäst att du börjar där innan du fortsätter vidare allt för långt.

Här hittar du medlemsregistreringen i Scoutnet

Bra information till dig som är ny scout

Mer bra information till dig som är ny scout

Medlemsavgifter

I Vellinge Scoutkår har vi två medlemsavgifter, 190 kr per termin för Bäverscouter och 360kr per scout i övriga avdelningar.

Medlemsavgifterna betalas via faktura som skickas ut en gång per termin. Utskicket sköts genom Scouternas centrala medlemsavgifter. Det är därför viktigt att om ni flyttar eller ändrar uppgifter på något sätt också uppdaterar det i Scoutnet eller meddelar oss om uppdateringen.

Har du några frågor om medlemsavgifter eller fakturor kan du kontakta kassor@vellingescoutkar.se

Våra avdelningar

I Vellinge Scoutkår har vi fem avdelningar med olika åldersindelningar. Vi följer Skolans årscykler och flyttar mellan avdelningar när det nya skolåret startar efter sommaren.

Varje avdelning har sin egen symbol och färg som tydligt skiljer åldersgruppen från de andra åldersgrupperna.

Våra olika avdelningar har lite olika mötestider utifrån vad som passar ledare och scouter bäst, just nu träffas vi så här:

• Bäverscouter – Ungefär var tredje söndag mellan 10:00-12:00
  • Spårarscouter – Varannan söndag mellan 12:30-15:00
  • Upptäckare – Varannan Lördag mellan 10:00-13:00
  • Äventyrare – Tisdagar mellan 18:30-20:30
  • Utmanare – Onsdagar mellan 19:00 och 21:00

Bäver

5-7 år

Spårare

8-9 år

Upptäckare

10-11 år

Äventyrare

12-14 år

Utmanare

15-19 år

Fråga oss

Vi tar gärna emot dina frågor om Scouterna. Några av frågorna har vi samlat här, men du är också välkommen att maila eller ringa till ledare och fråga om det är något som är oklart.

Du hittar våra kontaktuppgifter här

JA