annie-spratt-OUq04iejcB8-unsplash (1)

JULFÖRSÄLJNING 2023

Nu är det dags för Vellinge Scoutkårs årliga julförsäljning som även i år återkommer tillsammans med vår traditionella julmarknad, även om den senare får lite nytt innehåll. I detta blad finns information om julförsäljningen och sen ses vi på vår julmarknad första advent!

Utskriven information att visa på skolor och arbetsplatser finns att hämta på scoutkåren, eller under våra kommande scoutmöten. Digitala versioner med all information finns längst ner på sidan.

FÖRSÄLJNING

Samla in beställningar från alla du känner grannar, släkt och vänner! När du går runt och knackar på hos folk tänk på att ta ett steg tillbaka för att inte vara för nära när någon öppnar. Du kan smala in beställarnas betalning samtidigt som de lägger sin beställning eller när du levererar till dem, det får du bestämma själv. Skriv upp allas namn, telefonnummer och adress så du vet var du ska leverera allt och så du kan kontakta dem vid behov.
Behöver du någon hjälp kan du alltid fråga dina ledare på avdelningen.

REGISTRERING

Alla beställningar måste vara lagda senast den 26 november då kommer produkterna finnas på kåren innan 2:a advent. Beställningar lagda innan 23 november kommer finnas på kåren under julmarknaden 3 december.

Du registrerar vad du sålt genom formuläret du hittar här

Inbetalning sker till
Vellinge Scoutkår
Bankgiro nr: 983-6321
Ange: Scoutens namn
Belopp: Sålt belopp minus provision.

Sista dag för inbetalning är 13/12.

Vi säljer två olika varor, du kan läsa om dem längre ner, som båda kostar 125kr styck. När du säljer en vara så får du själv 12kr att behålla till vad du vill. Kanske köpa en glass på nästa scoutläger? Dina 12kr räknar du bort när du ska betala in till kåren efter att försäljningen är över. Registrera allt du sålt senast den 26 november, innan 23 november så kommer produkterna till julmarknaden! Scoutkåren tjänar också lite, 40kr eller 45kr för varje vara som vi kan använda för att göra vår verksamhet bättre och billigare för alla! Så ju mer vi säljer tillsammans desto roligare kan vi ha det under nästa år!

Allt våra äldre scouter säljer kommer gå till vårt Islandsäventyr 2024

AMARYLLIS

Amaryllis av hög kvalité till jul.
Amaryllis är den klassiska jullöken som har blivit en av våra vanligaste julblommor. Mycket för att den är ståtlig, lättodlad och hållbar. Det är även en tacksam snittblomma att ha i vas.

Pris 125kr

Cirka 45kr går till Scoutkåren och 12kr till scouten

SCOUTERNAS ALMANACKA

Scouternas traditionella almanacka som sålts i Sverige i mer än 75 år! Alla intäkter går till scoutrörelsen och ger fler barn och unga en möjlighet att ta del av vår verksamhet.

Almanackan är illustrerad av Thérèse Lindström.

Pris 125kr

40kr går till Scoutkåren och 12kr till scouten själv

Säljtips

• Fråga alla du känner, ju fler du frågar desto fler kan svara ja.
  • Be dina föräldrar ta med säljbladet till sina arbetsplatser.
  • Börja sälja redan nu!
  • Dela försäljningen på sociala medier (från kårens sida).
  • Berätta att de stödjer Scoutkårens verksamhet om de köper av dig.